result SPM cemerlang/kecundang samerr jerr :)



Assalamualaikum wahai para pembaca :)
Woahhh! Dah lamerr gilerr kot tak hupdateee ini blog. 
Handoiii, bukan taknak. Tp, mim alif lam sin. *Sendiri eja, sendiri paham yaww :D Hehe.

Okay2, pada tanggal 21.3 harituu result SPM telah diumumkan, right? 
Hmm, disekitar pengumuman result tu ader pelajar yang suka, bahagia, gumbiraaaa 
and tak lupa jugak kepada pelajar yang sedih, berduka and so on dengan result SPM mereka.

Okay kawan2 Yan yang dikasihi sekalian.
Kepada yang dapat result yang xsehebat rakan2 seperjuangan yang lain macam Yan sendirik ni, please be positive in all aspects ya! 
Jangan rasa diri tuh tak pandai, tak menyerlah, tak hebat or tak ape2 jelahh dari kawan2
korang k? Positifkan lah minda and fikiran korang tu. 
Camni, korang fikir camni erk, "Emm, maybe nie jer rezeki aku.
 Xpe, nie baru jer permulaan hidup aku. Rendah2 result aku pun, 
ader lagi yang lagi tidak bernasib baik dari aku. Aku harus mulakan sesuatu yang baru 
untuk bangun dan terus berdiri. Aku akan tandingi rakan2 yang hebat itu 
dan aku berazam akan gigih berusaha untuk berada setaraf dengan rakan2 yang lain. 
Biarlah kita berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah suatu hari nanti. 
Harinie aku gagal bukan bermakna selamanya aku gagal. 
Harinie aku jatuh, bukan bermakna selamanya aku jatuh." 

Motivasikan diri awak dengan benda yang positif. 
InsyaAllah, suatu hari nanti awak akan lebih berjaya dari kawan2 awak 
yang dapat result tinggi time SPM tuh. 
So, kepada kawan2 Yan yang tidak seberapa bernasib baik macam Yan ni, bangunlah. 
Jangan terus jatuh. Sebab, dengan usaha yang gigih, ape benda sekaliponn yang
kita buat akan jadi kenyataan. Hanya dengan USAHA, semuanya akan berubah. 
Ingat tu kawan2. Jangan cepat putus asa okay. Sesungguhnya ALLAH S.W.T itu Maha Adil. 
Dia takkan menguji umat-Nya diluar kemampuan umat-Nya sendiri. 
Apa yang kita perolehi sekarang, tidak bermakna kita tak boleh nak mengubahnya.
Percayalah dengan kebolehan diri kita sendiri. 
Dan renungkan sejenak "Kenapa aku tidak boleh tandingi kawan2 aku yang hebat tu
sedangkan aku belajar dan menuntut ilmu didalam kelas yang sama, 
dibawah bumbung yang sama dan dengan cikgu2 yang sama je dengan mereka."

 So, as the conclusion, tinggi atau rendah result kita, 
kalau kita usaha untuk the next stage, pasti kita akan berjaya juga. Percayalah. 
So kawan2 Yan, don't give up just because of your SPM results je okay. 
Korang kena usaha. InsyaAllah, there will be the best part for you nanti :) 
Believe me! Jadi usahalah untuk berjaya. 
Dan jadilah anak bangsa yang berguna untuk masyarakat 
dan negara okayy kawan2 ;) ♥


p/s : Kepada kawan2 Yan yang dah berjaya, teruskan berjaya. 
And kepada kawan2 Yan yang kecundang sikit tu, please sabar banyak2 okay.
Mesti ader hikmah disebalik ape yang korang dapat tuh. Just bersabar jer ekk.
Yan pun samer jer macam korang. Bukannya pandai sangat pon.
SPM pon bukannya boleh straight A's. Tapi, Yan motivasikan diri Yan
untuk terus bangun dan menyerlahkan diri. Kita hanya perlu bersyukur
dengan apa yang kita dapat dan teruskan berdoa untuk terus berjaya okay ;)
Believe yourself okay! Ape2 pon, be grateful and teruskan usaha lagi ye ;) Cheers ^^




Lots of Love; Yan <3



Thanks sudi baca entry nie sayang ^^ Just click LIKE if you enjoy reading this ya! :) Thanks!

0 7 orang nak tahu: